Организаторе шесте Смотре задесило је оно од чега стрепе сви организатори манифестација на отвореном: у заказаном термину, другог викенда у мају месецу те 1973. у Кучеву време је било изузетно лоше, олуја је донела градоносне облаке, те је Смотра морала бити отказана. Извођачи и публика срели су се на истом месту недељу дана касније. Према очекивању, окупљање је било масовно, представнике је послало 17 општина, поново је гостовала група из општине Вршац, те је у програму учествовало поново преко седамсто извођача. Сразмерно бројна била је и публика, према неким проценама било је око 20 хиљада посетилаца. Признања за најбоље наступе добиле су групе из Ресника, Дубоке и Плавне. Међу „чобаницама” најлепша је била Љиљана Топо из Костолца.
Иновација у програму шесте Смотре била је изложба рукотворина из краја коју је приредила Милица Матић из Етнографског музеја у Београду у сарадњи са женама из Кучева и околине. Ова изложба ће се као програм усталити у концепту Мотива, а искуство које су Љубица Михајловић, Јерина Радосављевић и Божица Вељковић стекле кроз сарадњу са стручњаком ће, уз ентузијазам, учинити да убудуће редовно обезбеђују вредан и важан део програма манифестације. У вези са шестом по реду Смотром по први пут се помињу и улазнице, па сазнајемо да су коштале 10 и 15 динара за главне програме првог и другог дана, а 3 динара за преподневни програм последњег дана Мотива. Генерални покровитељ шесте Смотре била је Фабрика пива 7. септембар из Зајечара. Као гости-сарадници на овој Смотри помињу се Константин Бабић, композитор и Слободан Хабић, уредник у Радио-телевизији Београд.